Kvalitetssäkring

Digital egenkontroll med fotodokumentation. Takläggarna dokumenterar sitt arbete löpande så att alla moment sker i enlighet med våra montageanvisningar.

Fördelarna för dig som kund är många.
Servicekontoret ser till att:

  • tillhandahålla och kräva bakomliggande avtal med leverantörer.

  • kräva användande av centrala materialavtal för att säkerställa att rätt material används i relation till övergripande materialgarantier.

  • kräva att man följer montageanvisningar och genomför egenkontroller för att säkerställa att jobbet utförs enligt anvisningarna.

  • kräva korrekta arbetsmiljöutbildningar och leverera utbildningar och uppföljningar.

  • skapa förutsättningar för lärande och utveckling genom att utbilda, coacha och samla våra Takmästare så att kunskapsutbyte kan ske.

  • genomföra löpande internrevisioner av Takmästare och takläggare

  • vår centrala kundtjänstavdelning alltid är nåbar och bemannad kontorstid och genomför löpande kund-
    undersökningar för att följa upp kvalitet på leveransen.

Swedala Taks handbok för franchisetagare beskriver våra gemensamma arbetsmetoder som säkerställer nöjda och trygga kunder i hela Sverige.

Våra erfarna takläggare arbetar efter en tydlig monteringsanvisning så att alla tak monteras på samma utprovade sätt och håller högsta möjliga kvalitet.

Den digitala arbetsordern innehåller:
1. Projektbeskrivning : Materialbeställning, ritningsunderlag, foton, kunduppgifter
2. Arbetsmiljöansvar, Bas P och Bas U
3. Arbetsmiljöplan
4. Ordningsregler
5. Montageanvisning
6. Takläggarens egenkontroll

BOKA HEMBESÖK

Boka ett kostnadsfritt hembesök helt utan köpkrav. Det går också bra att ringa direkt på telefonnummer 020 – 270 300.